Freelancers AV keuren algemene voorwaarden goed

dinsdag 13 april 2010 / Redactie / geen reacties

De algemene leveringsvoorwaarden voor freelance camera- en geluidsmensen zijn maandag 12 april bij een bijeenkomst op het Mediapark in Hilversum goedgekeurd. De leveringsvoorwaarden waren opgesteld door FNV KIEM, CNV Media en de Vereniging Crewbelangen en moeten de voorwaarden waaronder deze freelancers werken verbeteren.

De algemene leveringsvoorwaarden zijn te gebruiken voor alle functiegroepen, disciplines en subsectoren waar freelancers in de audiovisuele sector werkzaam in zijn. Daarnaast kan een addendum worden gehecht voor de werkterreinen ENG en meercamera. In de handleiding staat beschreven hoe met deze leveringsvoorwaarden om te gaan.

• Arbeidsvoorwaarden freelancers film en tv

dinsdag 02 februari 2010

De voorwaarden waaronder professionele freelance camera- en geluidsmensen werken, staan al jaren onder druk. De markt hanteert het principe: voor jou tien anderen. Het resultaat is een markt waarin steeds meer voor steeds minder moet, waardoor kwaliteit en vakmanschap onder druk komen te staan. Voor de toekomstbestendigheid van de branche is het volgens de… Lees verder

_    _    __   __    ____      _____     ______     ___