Leden akkoord met cao DutchView

vrijdag 31 augustus 2012 / Redactie / geen reacties

De leden van FNV KIEM hebben ingestemd met het principeakkoord voor een nieuwe cao DutchView. Deze cao heeft een looptijd van 1 juli 2012 tot en met 31 maart 2014.

De werknemers van DutchView krijgen er verdeeld over 21 maanden 2.5% bij. Daarnaast wordt ingezet op duurzame inzetbaarheid. Bonden en directie hebben een gezamenlijk plan ontwikkeld om employability te verankeren binnen het bedrijf.

Goed resultaat
FNV KIEM bestuurder Martin Kothman is tevreden met het resultaat. “Wij zijn er trots op dat we er in deze voor de branche lastige tijd uitgekomen zijn met de directie. We hebben ons uiterste best gedaan om de meningen en standpunten van de leden in het overleg te verwoorden en een goed resultaat uit te onderhandelen.”

“De reistijdenregeling is verdwenen en  is een sterk verbeterd plan rondom de mobiliteit. De spaaruren worden niet afgepakt maar netjes omgeruild naar individuele wensen. Daarnaast wordt er met de ondernemingsraad een beter arbeidstijdenplan opgesteld en komt er een betere PTO regeling”, aldus Kothman.

DutchView is een multimediabedrijf en marktleider in Nederland op gebied van gebied van radio-, televisie- en internetregistratie.

Principeakkoord cao DutchView

____       ___     _    _      ___      ______     ___