Leden stemmen in met cao Beeld en Geluid

dinsdag 31 juli 2012 / Redactie / geen reacties

De leden van FNV KIEM  bij Beeld en Geluid - het audiovisuele archief van de Nederlandse omroepen - hebben ingestemd met de nieuwe cao voor de periode 2012-2014. Werkgevers en werknemers bereikten 9 juli een principeakkoord, dat vervolgens nog aan de leden moest worden voorgelegd. “Goed dat het nu rond is", zegt FNV KIEM-bestuurder Peter van den Bunder. “Dat geeft duidelijkheid en zekerheid aan alle betrokkenen.”

Modernisering cao
Belangrijke punten uit de cao zijn een structurele salarisverhoging van 1% per 1 januari 2013 en een eenmalige uitkering van € 400,- per 1 augustus (naar rato dienstverband) voor medewerkers die een jaar of langer in dienst zijn. Medewerkers die op 1 augustus minder dan een jaar in dienst zijn krijgen dit bedrag naar rato duur en omvang van het dienstverband uitgekeerd. Ook is er in het principeakkoord een kader voor sociaal beleid bij eventuele reorganisaties opgenomen. Daarnaast heeft FNV KIEM afspraken gemaakt om de modernisering van de cao te bespreken. Hierbij worden de ondernemingsraad en de medewerkers ook betrokken.

_    _      ___     _    _     _____     ______   __   __
| |  | ||   / _ \\  | \  / ||  |  ___||  /_   _//  \ \\/ //