Symposium de toekomst van de kunstenaarsverenigingen

vrijdag 12 oktober 2012 / Redactie / geen reacties

Op 9 november organiseert FNV KIEM, in samenwerking met de 100-jarige kunstenaarsvereniging ‘De Onafhankelijken’ een symposium rond het thema ‘Kunstenaarsverenigingen, een fenomeen van de 20e eeuw, met wel of niet een toekomst?’.

Hoe moet een verenigingsvorm er in de toekomst uitzien? Waar en hoe ligt de behoefte van de jongere kunstenaar? Welke nieuwe middelen zou een vereniging kunnen gebruiken en welke oude waarde(n) zouden vooral behouden moeten worden?

Tijdens het symposium wordt ingegaan op deze vragen en geeft FNV KIEM een beeld van alle activiteiten die op dit gebied plaatsvinden. Er is op deze dag ook gelegenheid voor verenigingen om hun organisatie te presenteren met folders en documentatie. De inleiding op het symposium zal verzorgd worden door Jaap Röell, publicist en schrijver van publicatie ‘Kunstenaarsverenigingen en hun toekomst’. In de middag zal een forumdiscussie plaatsvinden onder leiding van dr. Frans J. Meijman.

Ter afsluiting zal de lancering plaatsvinden van de Nieuwevleugel.nl, een digitale presentatieruimte, ontmoetingsplek en informatievoorziening voor kunstenaars en belangstellenden. Presentatie: Nora Hooijer en Rik Lodewijk.

Oriënteer je op je vakgebied en praat mee over de toekomstmogelijkheden van kunstenaarsverenigingen.

9 november 2012 van 14.00 tot 17.00 uur
locatie: De Kompaszaal, KNSM-Laan 311 in Amsterdam