Reactie Platform Makers op Wetsvoorstel Auteurscontractenrecht

vrijdag 28 september 2012 / Redactie / geen reacties

Het samenwerkingsverband van vakbonden en beroepsverenigingen in de creatieve sector Platform Makers, waar FNV KIEM in het bestuur zit, heeft in de afgelopen week een uitgebreide en artikelsgewijze reactie op het wetsvoorstel Auteurscontractenrecht gestuurd naar de drie betrokken vaste kamer commissies.

Daarbij is ook aandacht gevraagd voor het volgrecht, zoals dat met name voor beeldende kunstenaars geldt. In het commentaar geven wij uitgebreid aan op welke punten we bij zijn met het wetsvoorstel, waar het achterblijft bij de verwachtingen en waar we problemen in de toekomst verwachten. We geven ook aan waar de wet verbeterd zou kunnen worden en formuleren een reeks vragen die wat ons betreft tijdens de behandeling in de Tweede Kamer gevraagd zouden moeten worden.

Verbetering
Wij doen ons best om uiteindelijk echt tot een wet te komen, die daadwerkelijk de positie van de makers verbeterd, zoals ook de bedoeling is.

De aanbiedingsbrief kun je hier downloaden

______    _____    ______    __   __   ______    _    _
 /_   _//  |  ___|| |      \\  \ \\/ // |      \\ | || | ||