Centra voor de kunsten en Kunstconnectie slaan alarm

vrijdag 31 augustus 2012 / Redactie / geen reacties

De 20 grootste centra voor de kunsten en branchevereniging Kunstconnectie slaan gezamenlijk alarm over de dreigende afbraak van cultuureducatie in ons land.

Zij vrezen dat vanwege gemeentelijke bezuinigingen ruim een kwart van de centra voor de kunsten en muziekscholen zullen verdwenen. De overige centra worden ernstig aangetast. Dat staat in schril contrast met de wensen van politieke partijen, die cultuureducatie en talentontwikkeling als speerpunten noemen. De partijen worden opgeroepen om de infrastructuur voor cultuureducatie in de komende formatiebesprekingen te betrekken.

Bron: Cultuurnetwerk.nl

• Bezuinigingen kunst en cultuur

donderdag 26 november 2015

De afgelopen jaren is er veel bezuinigd op kunst en cultuur en hier is nog geen einde aan gekomen. FNV KIEM doet er alles aan om de gevolgen van deze onevenredig grote bezuinigingen zo goed mogelijk op te vangen door bijvoorbeeld het afsluiten van goede sociaal plannen. FNV KIEM bracht ook verschillende partijen bij elkaar om ont… Lees verder