Ledenbijeenkomst Muziekcentrum van de Omroep

dinsdag 24 april 2012 / Redactie / geen reacties

De afgelopen maanden is door FNV KIEM en de ander vakbonden samen met de directie/HRM van het Muziekcentrum van de Omroep (MCO) hard gewerkt aan een sociaal plan. Het concept is hier te downloaden.

Op basis van dit concept sociaal plan MCO gaat FNV KIEM in gesprek met haar leden bij het MCO om ze te informeren over de inhoud en de uitkomsten tot nu toe.

Mede op basis van de reacties van onze leden willen we ons mandaat scherp gaan stellen. Hiervoor organiseert FNV KIEM op donderdag 26 april een ledenbijeenkomst in Hilversum.

Ledenbijenkomst
Donderdag 26 april a.s.
Aanvang: 15.15 uur
Plaats: MCO 1

De bijeenkomst is ook toegankelijk voor niet-leden. Het zijn echter alleen de leden die uiteindelijk kunnen stemmen over het nog te bereiken principeakkoord.

Reorganisatie
De subsidie voor MCO loopt per augustus 2013 terug van 31 naar 14 miljoen euro. Bij de drie huidige klassieke MCO-gezelschappen Radio Filharmonisch Orkest, Radio Kamerfilharmonie en Groot Omroepkoor werken 254 musici in vaste dienst. Het MCO moet in 2013 door met twee ensembles: één symfonisch orkest en één groot koor. De Kamerfilharmonie verdwijnt.

Sociaal plan

_____    _    _      _____    _____    _    _    _    _