Cao-onderhandelingen Nederlanse orkesten binnenkort van start

dinsdag 02 februari 2010 / Redactie / geen reacties

Binnenkort zullen de onderhandelingen over de cao Nederlandse orkesten van start gaan. Beide partijen zitten in de voorbereidingsfase. De werkgevers, gevormd door de Nederlandse associatie podiumkunsten (Napk) hebben hun cao-voorstel gelanceerd, en pleiten voor een andere opzet van de werktijdenregeling en de taken van de musicus, om meer flexibiliteit te creëren.

Bij de vakbonden is een visie ontwikkeld om te komen tot een modernisering van arbeidsverhoudingen en voorwaarden in samenhang met een verbetering van het salaris van orkestmusici. Deze visie wordt komende tijd in een ledenraadpleging bij de orkesten gepresenteerd door Martin Kothman, bestuurder van FNV KIEM. Deze visie gaat uit van een verbetering van de inkomenspositie in ruil voor meer flexibiliteit, en moet bekostigd worden door meer productie en meer subsidie voor innovatief beleid.

• Modernisering cao Nederlandse orkesten

dinsdag 02 februari 2010

FNV KIEM, de Ntb en Werkgeversorganisatie CNO van de Nederlandse symfonieorkesten zijn bereid om gezamenlijk hun verantwoordelijkheid te nemen voor een toekomstbestendig en vitaal orkestenbestel. Onze visie op de arbeidsverhoudingen in de sector staan beschreven in de nota We gaan het verdienen, we zijn het waard!!'. Aanleiding is de uitdaging waarvo… Lees verder

__    __     ___      ______    ______   _    _      ___