FNV KIEM en directie Lijnco in gesprek

vrijdag 29 oktober 2010 / Redactie / geen reacties

Aanstaande woensdag, 3 november, om 15.30 uur vindt er een gesprek plaats tussen de directie van speciaaldrukkerij Lijnco en FNV KIEM op het kantoor van FNV KIEM in Groningen. Dit naar aanleiding van de brief die FNV KIEM op 28 oktober heeft verstuurd aan de directie van  Lijnco in Groningen met daarin een ultimatum. Dit hield in dat FNV KIEM voor dinsdag 2 november 2010 13:00 uur een reactie moest hebben ontvangen van de directie waaruit blijkt dat zij bereid is tot een gesprek.

Officiële waarschuwingen

Dit gesprek dient naar aanleiding van klachten over een golf van officiële waarschuwingen die Lijnco aan personeelsleden heeft verstuurd. De aangeschreven medewerkers moesten een verklaring ondertekenen dat zij zich bewust zijn van hun ‘disfunctioneren en de noodzaak om te veranderen’. FNV KIEM heeft grote bezwaren tegen het herhaaldelijk sturen van waarschuwingen en het ter ondertekening voorleggen van een verklaring motivatie en inzet voor kwaliteit. Zij heeft haar leden dan ook geadviseerd met reden bezwaar te maken en een dergelijke verklaring niet te tekenen omdat dit gegeven de omstandigheden een disproportioneel sanctiemiddel is.

Op 6 november a.s. vindt in Groningen een ledenbijeenkomst voor medewerkers van Lijnco plaats.

__   __     ___     __   _      ___      ______     ___
 \ \\/ //   / _ \\  | || | ||   / _ \\   /_   _//   / _ \\