KVGO vergaderde, bonden houden eindbod overeind

woensdag 09 september 2015 / Redactie / geen reacties

Op dinsdag 8 september voerden FNV en CNV actie bij de ledenvergadering van de KVGO in Soest. Ze deden daar een oproep om in te gaan op het eindbod van de bonden van begin juli.

‘Helaas tevergeefs, de achterban van de KVGO is daar niet op ingegaan. Daarmee blijft ons ultimatum van 3 juli overeind’, zo reageert Bernard van Iren, onderhandelaar namens FNV KIEM. ‘Dat betekent dat ook de acties op volle kracht doorgaan, met als voorlopig hoogtepunt de actiedag op donderdag 8 oktober.’

Werkonderbreking Groningen

Op dit moment worden overal de leden geraadpleegd over acties en nieuwe stakingen. Vanochtend was er opnieuw een werkonderbreking, ditmaal bij Clondalklin te Grootegast in Groningen. Ook vanavond om 20.30 uur wordt het werk daar een uur stilgelegd.

Morgenmiddag is een actievergadering bij Ardagh in Hoogeveen.

De grafische sector heeft al ruim 2 jaar geen cao. De 21.000 drukkers en andere werknemers zitten daardoor al die tijd op de nullijn.

In hun eindbod van 1 juli vragen de bonden een loonsverhoging van 1% per 1 januari 2014, 1,5% per 1 januari 2015 en een eenmalige uitkering van 300 euro.

______   _    _     ______    _____   __    __    ______
 /_____// | || | ||  /_   _//  |  ___|| \ \\ / //  /_   _//