100 banen weg bij NDC

dinsdag 09 december 2014 / Redactie / geen reacties

Bij NDC Mediagroep verdwijnen door een reorganisatie 100 fulltime banen. Dat heeft de directie vandaag in Drachten aan het personeel bekend gemaakt. FNV KIEM en NVJ gaan komende weken onderhandelen over een sociaal plan.

Van de banen die verdwijnen zijn er 48 op de redacties van Dagblad van het Noorden, de Leeuwarder Courant, het Friesch Dagblad en de redacties van de huis-aan-huisbladen. De andere banen verdwijnen bij de advertentieverkoop, marketing/oplage en ondersteunende diensten. In de drukkerijen hoeft niemand weg.

Anne Jan de Graaf, bestuurder van FNV KIEM: “Zo langzamerhand rijst wel de vraag: met hoeveel mensen kun je nog een krant maken. Dit is de tweede reorganisatie binnen een jaar. Vorige keer ging het om 250 banen. Bij het opstellen van het sociaal plan zullen we goed kijken naar de ervaringen van vorige keer met regelingen voor het van werk naar werk begeleiden van de mensen.”

Volgens de directie is de reorganisatie nodig vanwege tegenvallende advertentie-inkomsten en dalende oplages.

______      ___      ______    ______   _    _     ______
|      \\   / _ \\   /_   _//  /_   _// | |  | ||  /_   _//