Ultimatum gesteld aan Papyrus

maandag 07 mei 2012 / Redactie / geen reacties

FNV KIEM heeft Papyrus Groep Nederland BV tot en met donderdag 10 mei middernacht de tijd te geven terug te komen aan de onderhandelingstafel. Onderwerp van twist is de door FNV KIEM voorgestelde loonsverhoging van 2,5% binnen een éénjarige cao.

De Papyrus Groep vindt echter een loonsverhoging van twee maal 1% (op 1 januari 2013 en 1 januari 2014) en twee maal 0,5% (op 1 juli 2013 en 1 juni 2014) over een periode van 24 maanden een billijke oplossing.

Papyrus Groep heeft naar aanleiding van ons laatste bod geen nieuw voorstel gedaan,” zegt FNV KIEM-bestuurder Bernard van Iren. “Ons standpunt ligt zo ver van dat van de Papyrus Groep, dat er sprake is van een onoverbrugbare situatie.”

De onderhandelingen tussen de vakbonden en de Papyrus Groep Nederland BV zijn begin april gestart. Na het laatste overleg op 24 april zijn de onderhandelingen afgebroken en was constructief overleg niet meer mogelijk. “Daarop hebben wij het laatste bod van de werkgever voorgelegd aan onze leden,” vervolgt Van Iren.

“Zij wezen het op hun beurt massaal af. Toch was Papyrus niet bereid het loonbod te verhogen. We geven ze nu tot donderdagavond 24:00 uur de tijd om tot een akkoord te komen. Wanneer men niet bereid is tot constructief overleg, dan overwegen we verschillende actievormen. Daarbij sluiten we geen enkele actievorm uit, oftewel, het kan alle kanten op.”

_____    _    _              _    _     _  _      ___
 |__  //  | || | ||     ___   | || | ||  | \| ||   / _ \\