FNV KIEM tekent appèl aan tegen uitspraak rechter bovenmatigheid TMG

dinsdag 03 januari 2012 / Redactie / 1 reactie

FNV KIEM tekent appèl aan tegen de uitspraak die de rechter vorig jaar deed in de procedure ‘Bovenmatigheid’ tegen de Telegraaf Media Groep.

Zo’n anderhalf jaar geleden startte FNV KIEM samen met CNV een procedure tegen TMG om het project “Bovenmatigheid” van tafel te krijgen. In september 2011 is hierover een openbare zitting gehouden van de rechtbank in Amsterdam en op 14 november 2011 besloot de rechter de eis van de bonden af te wijzen.

Negatief
“Tot onze grote spijt was dat vonnis in alle opzichten negatief,” zegt Anne Jan de Graaf, bestuurder bij FNV KIEM. “Maar na grondig onderzoek van het vonnis en uiteraard alle op bovenmatigheid betreffende stukken heeft FNV KIEM besloten om appèl aan te tekenen tegen het vonnis.”Het hoger beroep dient op 7 februari 2012.

Onvoldoende invloed
De Graaf is blij dat dit besluit genomen is. Hij vindt dat er voldoende kansen zijn om deze procedure op een aantal punten te kunnen winnen: “Er dient recht gedaan te worden aan de individuele positie van werknemers binnen de TMG. Deze mensen hebben, ons inziens, onvoldoende invloed gehad op de totstandkoming van het Akkoord Bovenmatigheid.”

Onrustig
“Het feit dat het al enkele weken zeer onrustig is binnen de rotatiedrukkerij Amsterdam, heeft geen enkele invloed gehad op de beslissing om in hoger beroep te gaan.” Op verzoek van een groot aantal boze drukkers heeft FNV KIEM een gesprek gevoerd met de Raad van Bestuur van de TMG. Dit gesprek wordt op 10 januari vervolgd. “De drukkers zijn ècht boos,” zegt de Graaf. “Op één of andere manier lijkt dat bij TMG niet binnen te komen.”

• donderdag 16 februari 2012 / William Claassen

En, al wat nieuws sinds die 7e februari?

_____     ___      ______    ______   __   __   __   __
  / ___//   / _ \\   /_   _//  /_   _//  \ \\/ //  \ \\/ //