Gravo failliet: 110 banen weg

donderdag 27 oktober 2011 / Redactie / geen reacties

De Gravo Groep in Purmerend is deze week failliet verklaard door de rechtbank in Haarlem. Door het faillissement van Gravo gaan ruim 110 banen verloren bij de verschillende bedrijven aan de Component in Purmerend. Gravo was sinds 1974 actief in de grafische sector. Volgens curator mr. A. Moeijes in IJmuiden bedraagt de schuldenlast 'al gauw 10 miljoen euro, met name bij de Belastingen'.

Tot de Gravo Groep behoren onder andere Gravo Rotatie, Gravo Logistiek en Gravo Offset. In januari 2009 voerde Gravo nog een ingrijpende reorganisatie door. Om de rentabiliteit op peil te houden werd toen Binderij Bauer & De Vries naar de hoofdvestiging verhuisd en de capaciteit van de smalbaan heatset rotatiepers afgebouwd. De Gravo Groep telde twee jaar geleden nog 200 medewerkers en behoorde met een omzet van 27 miljoen euro in 2009 tot de top 20 grafische bedrijven in ons land. Toch maakte algemeen directeur zich op dat moment al zorgen over de toekomst. De doorgevoerde maatregelen waren bedoeld om de rentabiliteit op peil te houden. Meijer in 2009: ‘Het zal er om hangen.’ Over een mogelijke doorstart (van onderdelen) van de groep is nog niets bekend.

Bron: GW

______      ___       _____     ___     __   _     ______