Kies het belangrijkste boek

dinsdag 26 april 2016 / Redactie / geen reacties

Welk boek heeft een wereldbeeld doen veranderen, speelde een cruciale rol voor iemand, of welk boek is gewoon prachtig? Vorige week vrijdag is de Verkiezing van het Belangrijkste Boek van start gegaan. Iedereen kan tot medio september stemmen op belangrijksteboek.nl. Aan stemmers wordt gevraagd van welk boek zij denken dat het zijn of haar wereldbeeld heeft veranderd, of dat het voor hem of haar een cruciale rol speelde. Op 22 september wordt bekend welk werk Nederland heeft verkozen tot Belangrijkste Boek.
Adriaan van Dis, Tom Lanoye, Ellen Deckwitz, Frank Evenblij, Martine Gosselink, Jan Paul Schutten, Annemiek Schrijver, Floortje Dessing, Stijn Huijts en José van Dijck hebben een voorselectie van honderd boeken gemaakt om de stemmers op weg te helpen. Deze top 100 dient slechts ter inspiratie. Tijdens de hele stemperiode zijn er in bibliotheken en boekhandels speciale activiteiten rond de verkiezing. De Verkiezing is onderdeel van 2016 Jaar van het Boek, een initiatief van onder meer de Koninklijke Bibliotheek, het Letterkundig Museum, Stichting CPNB en de Stichting Lezen & Schrijven.

__   _     ______    ______   _    _    _____       ___
| || | ||  /_   _//  /_   _// | || | || |  __ \\    / _ \\