Contactpersonen Ouderen gezocht

vrijdag 11 oktober 2013 / Redactie / geen reacties

Contactpersonen Ouderen van FNV KIEM verlenen veelal telefonisch service aan ouderen met vragen op het gebied van onder meer AOW, WMO of huurtoeslag. “Door in de bond vrijwilligerswerk te doen, kun je actief en betrokken blijven", zegt FNV KIEM-bestuurder Angela Bottenberg.

“Het is zeer zinvol werk en nog heel leuk ook!” Leden worden aangesproken door leeftijdgenoten die actief zijn als contactpersoon Ouderen.
De taken van een Contactpersoon Ouderen zijn onder meer:
• Maandelijks bellen met bondsleden op die een half jaar voor hun AOW leeftijd zitten. Dit gebeurt tijdens kantooruren;
• Praktische informatie en tips geven over Huurtoeslag, Zorgtoeslag, AOW, veranderingen rond het netto inkomen vanaf de AOW leeftijd, WMO;
• Aan de hand van een sociale kaart bondsleden doorverwijzen;
• Informeren van leden over de dienstverlening van de bond voor ouderen.

Doe mee!
Contact vindt voornamelijk via de telefoon plaats. Doe mee! Er zijn al veel Contactpersonen Ouderen aan de slag, maar geïnteresseerden kunnen zich nog steeds aanmelden. Na de aanmelding volgt een gesprek, waarin we beoordelen of je geschikt bent als Contactpersoon Ouderen. Als dat het geval is kun je aan de opleiding beginnen. Tijdens de opleiding leer je onder andere gespreksvaardigheden, een probleem analyseren, goed luisteren, enzovoort. Behalve theorie is er ook aandacht voor de praktijk.

Aanmelden
Ben je geïnteresseerd in de functie Contactpersoon Ouderen? En ben je lid van FNV KIEM? Dan kun je je als geïnteresseerde aanmelden via l.lucassen@fnv-kiem.nl

______   _    _     _____     _____     _  __     ___
 /_____// | || | ||  |__  //   |  ___||  | |/ //   / _ \\