Jaarlijks congres FNV KIEM

dinsdag 18 juni 2013 / Redactie / geen reacties

Zaterdag 15 juni jl. vond in de Eenhoorn in Amersfoort het jaarlijkse congres van FNV KIEM plaats.

Ongeveer 100 deelnemers kwamen samen om de statutaire taken, waaronder het bespreken en goedkeuren van de notulen, het jaarverslag en de jaarrekening voor hun rekening te nemen. Er werd onder meer gesproken over de modernisering van FNV KIEM. Vanwege de ontwikkelingen van FNV in beweging werd besloten deze besluiten en statutenwijzigingen uit te stellen. De ontwikkelingen rondom FNV in Beweging vragen het aankomend jaar veel van de vereniging en er zijn daarom in 2014 ook twee evaluatiemomenten en een congres afgesproken, waarop met elkaar gedebatteerd en besloten kan worden over het toetreden tot het ongedeelde gedeelte.

Omvang bondsbestuur
Verder is besloten dat de vrije zetels voor het bondsbestuur worden verlengd, het bondsbestuur zal dus zijn huidige omvang behouden. De drie leden die afscheid namen, Irene van Baaren, Anneke van Proosdij en Wim Dubbeling werden door het dagelijks bestuur en het congres hartelijk bedankt voor hun inzet de afgelopen jaren. Op de bondsraad van dit najaar zullen voor deze zetels verkiezingen worden gehouden. Het congres heeft ook besloten de sectorraden Verpakkingen, Grafimedia en Prepress samen te voegen.

KIEM Award
Tijdens het congres was er een speciaal moment om een aantal vrijwilligers in het zonnetje te zetten. De FNV KIEM Award werd door juryvoorzitter Jacques Herben uitgereikt aan Nanny Anderson, Wilbert Scheifes en Thea van Santen, die zich buitengewoon hebben ingezet voor de vakbond. Zij ontvingen het mooie bronzen beeldje. Tenslotte nam Edwin Bouwers, vanwege zijn benoeming in het Dagelijks Bestuur van de FNV, afscheid als voorzitter en penningmeester van FNV KIEM. Het congres heeft uitgebreid gesproken over deze vacatures en besloten dat er op korte termijn een sollicitatieprocedure voor een interim voorzitter en penningmeester gestart wordt.

Binnenkort vind je op de website de congresstuken, onder meer de notulen van het congres en het goedgekeurde jaarverslag 2012.

• Congres 2013

donderdag 20 juni 2013

Op 15 juni heeft in Amersfoort het jaarlijkse statutair congres van FNV KIEM plaatsgevonden. Tijdens deze dag spraken gekozen vertegenwoordigers uit de vereniging zich uit over het te voeren beleid van FNV KIEM. Lees hier het website verslag van het congres over o.m. de uitreiking van de KIEM Award. Congresnota Samen Werken Statuten en reg… Lees verder

______      ___      ______    ______    ______   _    _