Akkoord op zijn vroegst in april

dinsdag 26 maart 2013 / Redactie / geen reacties

Het formele overleg tussen werkgevers en vakbonden ging op 15 maart van start. Een akkoord komt op zijn vroegst in de loop van april. Dat schreef de Stichting van de Arbeid, het officiële overlegorgaan van deze partijen, op 25 maart aan minister Asscher.

De minister had eerder gevraagd om een akkoord voor 1 april in verband met de begrotingen. Maar werkgevers en vakbonden proberen er eerst samen uit te komen, voordat ze met het kabinet gaan praten.

Herstel vertrouwen in economie
Bij de start van het overleg zeiden de bonden al dat ze zich niet door de politiek onder tijdsdruk laten zetten. 'Snelheid maken is wel het slechtste wat we nu kunnen doen', aldus Ton Heerts, voorzitter FNV In Beweging. Hij laat zich niet opjagen door de agenda van het kabinet, dat op 1 mei zijn ontwerpbegroting aan Brussel moet voorleggen. Heerts: ‘We moeten zorgen voor herstel van vertrouwen in de economie, iets belangrijkers is er op dit moment niet. Mensen moeten weer gaan geloven dat ze hun baan behouden of nieuw werk vinden.’

_    _     _____     ______   __   __    _____     _____
| || | ||  |  ___||  /_____//  \ \\/ //  / ____||  |  ___||