/ Kiem Over FNV KIEM

Onze missie
FNV KIEM was tot 1 juli 2016 een professionele vakvereniging die de belangen van haar leden behartigt op het gebied van hun werk en inkomen. Onze leden zijn werknemers en kleine zelfstandigen die werkzaam zijn of waren in de creatieve industrie.

FNV KIEM is inmiddels gesplitst naar de Kunstenbond en naar FNV Media & Cultuur. Daar worden uw belangen verder behartigd.

Wij regelen collectieve zaken als cao's en sociaal plannen zodat onze leden daar individueel voordeel van hebben. Ook kunnen onze leden bij ons specifieke diensten afnemen waarbij wij ze enerzijds direct helpen, en anderzijds ondersteunen om hun zaakjes zelf te regelen. Onze dienstverlening is voor iedereen op een makkelijke en snelle manier af te nemen, en wordt met regelmaat getoetst aan de actualiteit.

Belangrijke aspecten zijn verder: zoveel mogelijk naar de wensen van de individuele leden luisteren, samenwerking met andere partijen om voordeel voor de leden te behalen, collectief regelen voor individueel voordeel.

Grootste vakbond
FNV KIEM is de grootste vakbond op het gebied van Kunsten, Informatie, Entertainment en Media. Hierdoor zijn wij een bond die gewicht in de schaal kan leggen bij onderhandelingen. Wij vertegenwoordigen immers heel wat werknemers. Hierdoor wordt de kans op goede onderhandelingsresultaten verhoogd. Contact

Voor wie zijn we er
Wij zijn er voor de werknemers en zelfstandigen in de creatieve industrie.

We zijn er voor de sectoren grafisch/prepublishing, uitgeverijen, audiovisueel, verpakkingen, podiumkunsten, beeldende kunsten, kunsteducatie, evenementen, entertainment, fotografie, animatie, theater, reclame, creatieve ICT, modeontwerp, grafisch ontwerp en game development.