Opdrachtovereenkomst DutchView aangescherpt

vrijdag 15 april 2011 / Redactie / geen reacties

De aansprakelijkheid voor schade aan apparatuur van DutchView die wordt gebruikt tijdens een opdracht, is duidelijker geformuleerd. Een kerngroep van freelancers die werken voor AV facilitair bedrijf DutchView heeft hiervoor samen met FNV KIEM een model-opdrachtovereenkomst ontwikkeld.

Aanleiding voor de aanpassing was ontevredenheid bij de achterban over de onduidelijkheid van de verdeling van de aansprakelijkheidsrisico’s.

Door de opdrachtovereenkomst op het punt van aansprakelijkheid aan te passen (punt 4) is deze transparanter geworden. “De opdrachtnemer is, afgezien van opzet op bewuste roekeloosheid, niet aansprakelijk voor schade aan apparatuur die opdrachtnemer bij uitvoering van de overeenkomst gebruikt.”

FNV KIEM organiseert samen met de kerngroep binnenkort een bijeenkomst waarop de aangescherpte opdrachtovereenkomst wordt toegelicht. “We willen een vinger aan de pols houden en graag weten hoe de onderhandelingen over tariefafspraken in de praktijk verlopen”, zegt bestuurder Martin Kothman. “Ook gaan we meer doen aan voorlichting voor freelancers”, zegt bestuurder Peter Bunder. “Voorlichting over bijvoorbeeld payrolling en het worden van zzp’er is een duidelijke taak van de vakbond.”

Overeenkomst van opdracht DutchView 2011

Zie ook een ander artikel over dit onderwerp

_____     ___      _  __    _____     _____      ___
  / ___//   / _ \\   | |/ //  |  ___||  |__  //    / _ \\