‘Vertrouwensbreuk dreigt tussen omroepen en Hagoort’

vrijdag 17 december 2010 / Redactie / geen reacties

Tussen topman Henk Hagoort van de publieke omroep en een aantal omroepdirecteuren dreigt een vertrouwensbreuk te ontstaan.

Dat meldt De Telegraaf. Hagoort zou op 16 december jl. in het gezamenlijke overleg van de publieke omroepen ter verantwoording zijn geroepen over diverse zaken. De bestuursvoorzitter ligt onder vuur omdat hij weigerde een brief van de omroepdirecteuren aan de Tweede Kamer te ondertekenen. ‘Hagoort kon zich niet helemaal in de inhoud vinden. Hij vond dat in de brief te vrijblijvend over fusies werd gesproken en wilde daar verder in gaan’, zegt Max-directeur Jan Slagter tegen de krant. Ook de discussie rond de herinrichting van Radio 1 is tegen het zere been van de omroepbazen. ‘De netcoördinator heeft een plan geschreven waarin de complete programmering op zijn kop wordt gezet en wij zijn niet eens geraadpleegd’, zegt Slagter.

Kritiek
De Max-baas zou niet alleen staan in zijn kritiek, maar hij is wel de enige die daar openlijk voor uitkomt. BNN-directeur Lucas Goes is niet een van de boze omroepbazen. Hij gaat ervan uit dat ze er in een goed gesprek uitkomen. ‘Dat zal ook de inzet zijn van de meerderheid van mijn collega’s.” De omroepdirecteuren kunnen Hagoort niet naar huis sturen. Mocht het daadwerkelijk tot een vertrouwensbreuk komen, wordt zijn functioneren wel bijna onmogelijk.

Bron: Adformatie, De Telegraaf

_    _    _    _    __   _      ___     _    _    _    _