FNV KIEM en Vereniging Crewbelangen komen op voor freelancers Omrop Fryslân

vrijdag 27 augustus 2010 / Redactie / geen reacties

FNV KIEM en de Vereniging Crewbelangen (VCB)  zijn onlangs benaderd door een aantal leden werkzaam bij Omrop Fryslân. Zij vroegen onze mening over de (bezuinigings)voorstellen van deze omroep. Het lijkt erop dat Omrop Fryslân verkeerd gebruikt maakt van haar inkoopmacht. Hierop stuurde FNV KIEM en de VCB een brief naar Omrop Fryslân om te vragen een deel van de voorstellen te laten vervallen. Als alternatief stuurden wij de Algemene Leveringsvoorwaarden toe die FNV KIEM samen met de VCB en CNV Media opstelde met en voor freelancers in de AV-branche.

Brief aan Omrop Fryslan

• Arbeidsvoorwaarden freelancers film en tv

dinsdag 02 februari 2010

De voorwaarden waaronder professionele freelance camera- en geluidsmensen werken, staan al jaren onder druk. De markt hanteert het principe: voor jou tien anderen. Het resultaat is een markt waarin steeds meer voor steeds minder moet, waardoor kwaliteit en vakmanschap onder druk komen te staan. Voor de toekomstbestendigheid van de branche is het volgens de… Lees verder