Goed nieuws voor 19 Sanomabladen

vrijdag 06 juni 2014 / Redactie / geen reacties

Voor de 93 medewerkers van een groot aantal Sanomabladen was er vanochtend goed nieuws.

19 bladen, waaronder Vorsten, Babygids, ZIN en KIJK worden verkocht aan New Skool Media. Voor  de makers hebben NVJ en FNV KIEM met de directie een prima overgangsprotocol afgesproken.

Eerdere afspraken van toepassing
“Heel positief” zo kenschetst bestuurder Anne Jan de Graaf van FNV KIEM de overname. “Het gaat om een echte uitgeverij die al een aantal bladen heeft. Voor de medewerkers blijven alle eerdere afspraken van toepassing, zoals de cao en het sociaal plan van Sanoma dat loopt tot juli 2015. Ook krijgen ze een gelijkwaardige pensioenregeling. Onze leden moeten het nog goedkeuren. Maar ik ga het zeker met een positief advies voorleggen.”

Sanoma heeft vorig jaar 32 titels te koop gezet. Het bedrijf wil zich concentreren op uiteindelijk 17 merken. In totaal gaat het om 500 banen. Goede website laten bouwen? ZoutPeper kan u hiermee helpen.

De verkoop aan New Skool Media betreft de titels: Home and Garden, Seasons, Knipmode, Knippie, MOTO73, MOTOR, Formule1, Truckstar, Babygids, Roots, delicious, Vorsten, KIJK, Know How, ZIN, Fiets, FietsActief, Procycling and Zeilen.

_____    __   __    _____     _____     _____     ______
 /  ___||  \ \\/ //  / ____||  |  ___||  |__  //   /_   _//