Principeakkoord bij Aldipress in Duiven

vrijdag 23 mei 2014 / Redactie / geen reacties

Directie en vakbonden hebben gisteravond een principeakkoord bereikt over een sociaal plan voor de 131 werknemers van Aldipress in Duiven.

Het gaat om het tijdschriftendistributiebedrijf van Sanoma dat volgens planning op 1 januari 2015 zal sluiten.

Van werk naar werk
Kern van de afspraken zijn bemiddeling van werk naar werk en een fatsoenlijke ontslagvergoeding. In juli van dit jaar krijgen alle werknemers een objectieve arbeidsmarktanalyse. Op basis daarvan worden ze bemiddeld naar ander werk. De kosten voor bemiddeling en eventueel noodzakelijke scholing komen volledig voor rekening van het bedrijf.

Ontslagvergoeding
De hoogte van de ontslagvergoeding is deels afhankelijk van het tijdstip van vertrek. Werknemers die blijven tot de sluiting ontvangen de kantonrechtersformule met correctiefactor 1,3. Wie eerder weggaat krijgt factor 1,1. Wie lid is van FNV KIEM ontvangt een bruto uitkering van 350 euro als tegemoetkoming in de contributie.

Onderhandelaar voor FNV KIEM is bestuurder Anne Jan de Graaf:  “Ik hoop en verwacht dat een aantal mensen terecht kan bij Audax in Gilze waar het werk naartoe gaat.”

Positief advies
FNV KIEM zal het principeakkoord woensdag 28 mei met een positief advies voorleggen aan de leden.

__   __     ___       _____   __   __   _____     __   __
 \ \\/ //   / _ \\    / ___//  \ \\/ // |  __ \\   \ \\/ //