FNV KIEM zoekt oplossing voor betalingsproblemen freelancers Fashion Planet (Net5)

woensdag 16 april 2014 / Redactie / 1 reactie

Sinds begin maart is op Net5 de serie Fashion Planet te zien, een nieuwe Nederlandse dramaserie over de modewereld en het slechtlopende modetijdschrift Fashion World.

Het programma is gemaakt door een grote club hardwerkende freelance televisiemakers. Het productiehuis (DDMC) van de serie loopt echter al maanden achter met betaling aan de freelancers.

Betalingsachterstand
“Hoe kan het dat een programma wordt uitgezonden, waarvan de mensen die hiervoor hebben gewerkt nog moeten wachten op hun geld,” vraagt regieassistent Kim Visser zich op haar facebookpagina af. In haar open brief aan Net5 vraagt zij hoe zender Net5 dit ‘feel good programma’ uit kan zenden, terwijl het zo’n negatieve achtergrond heeft. “Sommige cast- en crewleden zitten door de betalingsachterstand in enorme financiële problemen,” zegt Kim.

FNV KIEM gaat helpen
“Veel crewleden hebben FNV KIEM/Crewbelangen gevraagd om een oplossing te vinden voor de betalingsproblemen,” zegt bestuurder Peter van den Bunder. “Natuurlijk gaan we hen helpen. Mensen zitten zwaar in de shit, omdat er niet betaald wordt, dat kan niet zomaar gebeuren.” De facebookoproep is inmiddels zo’n 120 keer gedeeld.

• zaterdag 30 augustus 2014 / edo douma

Wanneer mogen de medewerkers aan Fashion Planet weer eens een update over voortgang afwikkleing niet betalende producent DDMC
    verwachten ?

______    ______   _    _      ___      _  _    _    _