Grips opgelet bij werk in Verenigd Koninkrijk!

maandag 14 april 2014 / Redactie / geen reacties

Freelance grips moeten uitkijken bij werk voor ITV en de BBC. De Britse media- en entertainmentvakbond BECTU voert actie voor een minimumtarief. De bond merkt dat werkgevers nu grips uit het buitenland halen.

Mediabond BECTU voert momenteel campagne voor betere arbeidsvoorwaarden en beloning voor werkenden in dramaproducties voor televisie. De bond onderhandelt met ITV, BBC en de vereniging van producenten (PACT).

Nu de onderhandelingen zijn vastgelopen, gaan werkgevers ertoe over om grips van buiten het VK te halen en ze onder slechtere voorwaarden in te zetten. De BECTU vindt het prima dat collega’s uit het buitenland naar ze toe komen. Maar ze roepen op tot solidariteit en vragen dringend om géén werk te accepteren voor minder dan het dagelijks minimumtarief van 300 GBP (362 euro).

Wat is een grip?
Volgens de functieomschrijving is de grip verantwoordelijk voor (het bedienen van) de installaties die de camera ondersteunen zoals dollies, tracks, cranes, static rigs.

Meer weten? Mail Gerry Morrissey van de BECTU: gmorrissey@bectu.org.uk

_____    _    _               ______    _  __     ___