Bijeenkomst over economische steunmaatregel Nederlandse filmindustrie

vrijdag 08 november 2013 / Redactie / geen reacties

Afgelopen week is bekend geworden dat er 20 miljoen euro uitgetrokken zal worden voor de stimulering van de Nederlandse filmindustrie door middel van een economische steunmaatregel in de vorm van een cash rebate.

Daar is een langdurig lobbytraject van de hele filmsector aan voorafgegaan waar Crewbelangen en FNV KIEM ook bij betrokken zijn. Uiteindelijk is de steunmaatregel na de mislukte filmtop alsnog in de plooien van het onlangs gesloten begrotingsakkoord geregeld. Het streven is om deze regeling snel in te voeren, het filmfonds krijgt de regie bij de uitvoering. Het wordt wel een aparte regeling die los staat van de andere regelingen die het filmfonds uitvoert.

De NBF, die de afgelopen periode met de producten en het filmfonds nauw betrokken is geweest bij de lobby, organiseert as. woensdag 13 november een bijeenkomst  om vragen te stellen over de gang van zaken tot nu toe en te praten over de inrichting en de uitvoering van de maatregel voordat de NBF met andere partijen uit de sector weer met het ministerie om de tafel gaat zitten.

Waar en wanneer
De bijeenkomst is volgende week woensdag 13 november om 20.00 uur in LAB111, Arie Biemondstraat 111, Amsterdam-West en is bedoeld voor leden van andere brancheorganisaties, belangenverenigingen  en een aantal bedrijven in de sector. Geef je op via nbf@nbf.nl  als je hierbij aanwezig wil zijn. Heb je nog vragen over de filmlobby of over andere zaken, dan kun je ook per mail contact opnemen met Peter van den Bunder p.van.den.bunder@fnv-kiem.nl

_    _     ______             _    _    ______     ______
| \  / ||  /_   _//     ___   | || | || |      \\  /_   _//