Succesvolle bijeenkomst voor creatieven

vrijdag 18 oktober 2013 / Redactie / geen reacties

Op donderdag 17 oktober vond op het Hilversumse Mediapark een door FNV KIEM georganiseerde informele lunchbijeenkomst voor zzp'ers, freelancers en werknemers in de creatieve sector.

Doel van de bijeenkomst was leden en potentiele leden nader met elkaar kennis te laten maken en met FNV KIEM. Gelet op de reactie van de ongeveer 50 deelnemers was het een geslaagde bijeenkomst die velen heeft kunnen inspireren en nieuwe energie heeft gegeven.

Ontwikkeling van het creatief ondernemen
Dat werd niet in het minst veroorzaakt door de interessante bijdrage van hoogleraar Arjan van den Born van de Universiteit Tilburg. Hij ging in op de ontwikkeling van het creatief ondernemen en zzp'ers door de eeuwen heen. Het was voor velen een eye opener dat de organisatie  van de arbeidsmarkt en de werking van de economie in bijvoorbeeld de middeleeuuwen grote overeenkomsten vertoont met de werking van de arbeidsmarkt van vandaag. Daaruit kan lering getrokken worden die de freelancer van nu mee kan nemen in zijn werk.

FNV KIEM heeft uit deze geslaagde sessie de conclusie getrokken dat dit soort lunchbijeenkomsten in een behoefte voorzien en gaat kijken hoe herhaling mogelijk is.

______      ___     _    _    _    _   __    __    _____
|      \\   / _ \\  | || | || | || | || \ \\ / //  |  ___||