Vraagtekens over reorganisatie Sanoma

vrijdag 20 september 2013 / Redactie / geen reacties

FNV KIEM is verbaasd over berichten dat uitgever Sanoma een nieuwe grote ontslagronde zou voorbereiden. Dat nieuws wordt vandaag gemeld door het Financieele Dagblad.

Opheldering
Bij Sanoma was begin vorig jaar al een reorganisatie aangekondigd. Intussen is ook een vergunning aangevraagd voor collectief ontslag. Anne Jan de Graaf, bestuurder van FNV KIEM wil opheldering van de directie. “Ik wil van de directie horen wat ze precies van plan is. Is dit nieuw? Is er sprake van nog meer arbeidsplaatsen die verdwijnen, bovenop de 140 tot 160 die al meer dan een jaar bekend waren?

Gelukkig hebben we een goed sociaal plan, met de afspraak dat alle boventallige mensen van werk naar werk begeleid worden. Dat sociaal plan loopt tot eind 2013. En als dat nodig is, moeten we het verlengen naar volgend jaar.”

Sanoma Media zou in de problemen zijn als gevolg van de verliezen bij televisiezender SBS. De uitgever voert titels als Libelle, AutoWeek, Donald Duck en Playboy en heeft ongeveer 1600 mensen in dienst.

_    _     ______     ___                _____
    ___   | || | ||  /_   _//   / _ \\      ___    |  ___||