FNV KIEM legt eindbod cao BTU aan de leden voor

maandag 01 juli 2013 / Redactie / geen reacties

De cao Boek-en TijdschriftUitgeverij (BTU) is per 1 juli 2012 afgelopen en ondanks meerdere gesprekken over verlenging van de cao is het de vakbonden en werkgevers niet gelukt om tot een principeakkoord te komen.

Vorige week is er weer onderhandeld. Tot vorige week hebben de werkgevers categorisch geweigerd om over een structurele loonsverhoging te praten.

Minimaal loonbod
Uiteindelijk zijn de werkgevers nu toch met een minimaal loonbod gekomen: een half procent structurele loonsverhoging per 1 juli 2013 en een éénmalige uitkering van 250 euro in het najaar (voor werknemers die fulltime werken, de parttimers naar rato).

Onvoldoende
FNV KIEM vindt dit onvoldoende en heeft aangegeven op basis hiervan niet tot een principeakkoord te kunnen komen. De werkgevers hebben hierop besloten om het tot een eindbod te bestempelen omdat dit het uiterste is wat men wil en kan toekennen. FNV KIEM legt dit eindbod aan haar leden voor. Als de leden het accepteren komt er een cao tot stand. Als de leden het niet accepteren volgen er wellicht acties. Stemming is mogelijk tot 8 juli aanstaande.

- Brief aan de leden
- Eindbod