Meer onrust bij NDC

vrijdag 28 juni 2013 / Redactie / geen reacties

Een paar dagen nadat de leden van FNV KIEM hebben ingestemd met het sociaal plan bij NDC is er nog meer onrust ontstaan bij de uitgever.

Donderdag 27 juni jl. kwamen er berichten bij FNV KIEM binnen dat hele afdelingen boventallig zijn verklaard. FNV KIEM-bestuurder Anne Jan de Graaf heeft hier gisteravond contact over opgenomen met de directie van NDC en er staat nu een spoedafspraak gepland voor dinsdag 2  juli a.s.

“Afdelingen kunnen worden opgeheven, maar functies moeten wel aantoonbaar voor meer dan 50% wijzigen om werknemers boventallig te kunnen verklaren. Zo staat het in het sociaal plan en hier zullen wij de directie van NDC ook aan houden!”, aldus De Graaf.

Inloopspreekuren
FNV KIEM organiseert inloopspreekuren voor de leden. Deze vinden plaats op maandag 1 juli a.s. van 10.00 uur tot 12.00 uur in Groningen en van 13.00 uur tot 16.00 uur in Leeuwarden. Beide spreekuren worden gehouden in de ruimtes achter het personeelsrestaurant. Op donderdag 4 juli worden opnieuw spreekuren gehouden op dezelfde locaties en op dezelfde tijd. Als de uitkomsten van de spreekuren hiertoe aanleiding geven, dan organiseert FNV KIEM ook op korte termijn een ledenbijeenkomst.

______   _____     __   __             _    _
    ___    /_   _// |  __ \\   \ \\/ //     ___   | || | ||