Club BETA komt op voor game- en app-makers

woensdag 24 april 2013 / Redactie / geen reacties

Ontwikkelaars van games en apps hebben sinds vandaag een eigen belangenorganisatie die hen helpt op het gebied van onder meer intellectueel eigendom en tarieven. ‘Club BETA’ werd vandaag gelanceerd tijdens het Festival of Games, dat in Amsterdam plaatsvindt. Het digitale platform is geïnitieerd door FNV KIEM.

Jonge doelgroep
Tanja Schrijver van FNV KIEM ziet al een paar jaar dat de wereld van apps en games snel groeit: "Voor een groot deel bestaat die uit jonge, creatieve zelfstandigen. Een club die niet bepaald zit te wachten op het klassieke vakbondsverhaal, maar in de realiteit tijdens hun werkzaamheden wel met allerlei inkomens- en juridische kwesties te maken krijgen. Daarom is ervoor gekozen om een eigen, digitale club op te zetten. Speciaal voor deze doelgroep, maar met daarachter wel alle kennis en ervaring van ons op het gebied van tarieven, ondernemerschap, intellectueel eigendom en arbeidsomstandigheden.”

Digitaal
Lid worden van club BETA kan via de website www.clubbeta.nl. De club communiceert uitsluitend digitaal. Leden kunnen gebruik maken van alle kennis en ervaring die ook voor FNV KIEM-leden beschikbaar is.

__   __   _    _     _____     ______    _____     _____
 \ \\/ // | || | ||  / ____||  /_   _//  / ____||  |  ___||