Ledenkorting op VROAAM!, dé carrièredag voor creatieven

maandag 18 maart 2013 / Redactie / geen reacties

Op 28 maart vindt de vijfde editie plaats van VROAAM!, de jaarlijkse landelijke carrièredag voor creatieven. Het event begon ooit primair als carrièredag voor studenten en starters, maar is inmiddels uitgegroeid tot een dag waar alle creatieven in Nederland (studenten, starters én senioren) inspiratie kunnen opdoen, iets kunnen meepikken van de laatste ontwikkelingen en uiteraard kunnen netwerken.

De organisatie van deze vijfde editie is in handen van de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO), de FotografenFederatie en PANL in samenwerking met Pakhuis de Zwijger.

Centraal in het programma van dit jaar staat het creëren van nieuwe kansen en de kunst om deze volledig te benutten. Vind bij VROAAM! alle input om jouw carrière in de juiste versnelling te zetten!

VROAAM! On stage
Laat je bij 'VROAAM! On stage' inspireren door professionals werkzaam in alle mogelijke disciplines. Maxim Hartman en Sarah Meuleman, allebei bekend van verschillende VPRO-programma's, zullen de sprekers vragen naar hun werk, verloop van hun carrière en visie op het vak. Op welke manier zijn zij ooit begonnen met een eerste klus en hebben ze keuzes gemaakt om in loondienst te gaan, te freelancen of een bureau op te starten? Hoe hebben ze nieuwe kansen gegrepen, inspiratie gevonden, zijn ze samenwerkingen aangegaan en gekomen waar ze nu zijn? Eerlijke anekdotes over wat er wel eens helemaal mis ging zullen worden afgewisseld met succesverhalen over het binnenhalen van dé ideale opdracht, of over hoe een geniaal idee voor een product of project van de grond is gekomen.

On stage zijn onder andere industrieel ontwerpbureau Studio Mango dat innovatieve producten ontwikkelt zoals de nieuwe elektrische Londense taxi; Cloudfactory, een 'creative agency specialized in innovation, advertising and crafting' dat net het brand book 'The Heinken Bottle' maakte; multidisciplinair bureau Fabrique dat onlangs Rijksstudio lanceerde, het nieuwe online Rijksmuseum; Overtreders W, het ruimtelijk ontwerpbureau dat afgelopen jaar flink in de prijzen viel met de Noorderparkbar, het eerste 100% marktplaatsgebouw; en advocaat Lisette Varossieau over de vraag hoe je als beeldmaker omgaat met social media.

Viewings en meer
Naast het bomvolle podiumprogramma vol inspiratie en aandacht voor ondernemen kun je ook dit jaar tijdens VROAAM! je portfolio bespreken met een aantal van de meer dan honderd aanwezige creatieven zoals Laurens van Wieringen, Schwandt Infographics, de Designpolitie, Kummer & Herrman, Opera, subsoda, CLEVER°FRANKE, Fabrique, Edenspiekermann, VEVS, Strange Attractors, Ineke Heerkens en Springtime.

In het programma van VROAAM! is bovendien veel aandacht voor de zakelijke kant van het ontwerpvak. 'Boost Your Business' biedt trainingen, workshops en speedadvies rond onderwerpen als onderhandelen, pitchen, presenteren en het binnenhalen van nieuwe opdrachten. Aan het eind van de dag is er een netwerkborrel en voor elke bezoeker een goedgevulde goodiebag.

FNV KIEM en VROAAM!
FNV KIEM is dit jaar weer sponsor en is met experts Peter van den Bunder en Jitske van Kaam op het evenement aanwezig. Zij geven speedadvies over het bepalen van je tarief en over je pensioen.

Leden van FNV KIEM kunnen gebruik maken van 15% korting op het dagprogramma van 22 euro. Hoe?
Meld je aan op de aanmeldersite van VROAAM! en maak gebruik van de volgende kortingscode:
X50EB F2D2 A83E 55EE

Voor meer informatie: VROAAM!

_____    ______    _____      ___    __    __     ___
  / ___//  /_   _//  / ____||   / _ \\  \ \\ / //   / _ \\