Oproep voor medewerkers landelijke en regionale publieke omroep

vrijdag 30 november 2012 / Redactie / geen reacties

FNV KIEM roept de medewerkers van de landelijke en regionale publieke omroep op om op 10 december a.s. naar de begrotingsbehandeling OCW te komen om daar door aanwezigheid en stil protest betrokkenheid aan politici te laten zien.

Invulling van bezuinigingen
Het gaat in die commissievergadering over de invulling van de bezuinigingen. FNV KIEM vindt dat we duidelijk moeten maken dat de publieke omroep in gevaar is, dat we daarover zeer bezorgd zijn en dat de medewerkers dit niet ongemerkt willen laten passeren.

Protest
FNV KIEM- bestuurder Martin Kothman: "Alleen al door een massale opkomst op een overvolle publieke tribune maken we aan de betrokken politici duidelijk dat omroepmedewerkers bezorgd zijn over de toekomst van de publieke omroep, de programma’s en hun werk.  Protesteren in de kamer mag niet, maar dit eerste signaal van massale aanwezigheid kan belangrijk zijn om de kamerleden, en wellicht ook omroepbestuurders,  te laten weten dat deze bezuiniging niet zonder slag of stoot zal worden geaccepteerd. "

Het onderdeel media staat op 10 december van 10.00-17.00 uur geagendeerd in de Thorbeckezaal van de Tweede Kamer.

• Bezuinigingen Publieke Omroep

vrijdag 20 november 2015

Bij de meeste omroepen zijn reorganisaties en/of fusies aangekondigd als gevolg van de bezuinigingen van het kabinet Rutte I en Rutte II. De totale bezuiniging op de publieke omroep van 250 miljoen kost 1000 arbeidsplaatsen. Daarnaast bezuinigt de overheid vanaf 2015 nog eens tweehonderd miljoen euro op de publieke omroep. Lees verder

_  __   _    _               _____     ____       ___