Reorganisatie bij Boom Regionale Uitgevers

vrijdag 12 oktober 2012 / Redactie / geen reacties

Door een reorganisatie bij Boom Regionale Uitgevers verliezen naar verwachting dertien tot achttien medewerkers hun baan.

De ontslagen vallen op de opgeheven afdeling Creatie, de afdeling die onder andere krantenadvertenties produceert. Boom zegt te hebben geprobeerd  om de productie van krantenadvertenties elders in het land onder te brengen. Dit is niet gelukt en daarop is besloten om de hele afdeling Creatie op te heffen en de productie van krantenadvertenties naar India te outsourcen.

De  medewerkers mogen solliciteren op functies die ontstaan op de nieuwe afdelingen traffic management & marketing. Werknemers waarvoor geen nieuwe functie beschikbaar is worden ontslagen.

Vraagtekens
FNV KIEM-bestuurder Anne Jan de Graaf heeft zijn vraagtekens bij deze procedure. “Ik vind het merkwaardig dat alle werknemers moeten solliciteren op functies op deze nieuwe afdelingen en maak me zorgen over de mogelijkheden die ontstaan om op kwaliteit te selecteren. Ik vind dat als een directie besluit om bepaalde werkzaamheden te outsourcen dit dan alleen gevolgen kan hebben voor de mensen die dit werk deden.  Ik ga de directie van Boom hier zeker kritisch over bevragen”.

Dinsdag 16 oktober heeft FNV KIEM een gesprek  met de directie van Boom.

__   __    ______  __    __    ______    ______    _____
 \ \\/ //  /_   _// \ \\ / //  /_   _//  /_   _//  |  ___||