Pensioenkorting PNO Media niet van de baan

dinsdag 02 oktober 2012 / Redactie / geen reacties

PNO Media kan nog niet zeggen wat het effect zal zijn van de jongste maatregelen van het demissionaire kabinet om de pensioenfondsen te helpen.

De fondsen mogen met een andere rekenrente gaan rekenen, die gunstig zou zijn voor hun dekkingsgraad. Dat moet voorkomen dat de pensioenen onnodig dalen en dat de premies te veel stijgen.

31 december
PNO Media heeft begin dit jaar aangekondigd de pensioenen waarschijnlijk te zullen verlagen met 5,9 procent per 1 april 2013. ‘Wij kunnen nu niet zeggen hoeveel de nieuwe maatregelen ons gaan helpen en wat het positieve effect is op de dekkingsgraad van PNO Media. Wij gaan er echter op dit moment van uit dat we de pensioenen ondanks de maatregelen nog steeds moeten verlagen. De dekkingsgraad van 31 december is hiervoor bepalend.’ Aldus een persbericht van PNO Media. Het fonds verwacht midden deze maand meer duidelijkheid te kunnen geven.

Bron: Spreekbuis

• AOW en pensioenen

vrijdag 20 november 2015

Nederland heeft een goed pensioenstelsel, maar zoals overal zijn er altijd verbeteringen mogelijk. Zo is er bijvoorbeeld een groep werkenden die nu geen of onvoldoende pensioen opbouwt. De FNV vindt dat iedereen, jong en oud, gewoon een goed pensioen verdient. Lees verder