VARA staat open voor leveringsvoorwaarden

maandag 22 maart 2010 / Redactie / geen reacties

FNV KIEM, Crewbelangen en CNV Media praten met VARA over voorwaarden ééncamerateams.

In vervolg op de brief die FNV KIEM, Crewbelangen en CNV Media naar de VARA stuurden, voerde een delegatie van de drie organisaties vrijdag 19 maart een constructief en open gesprek met deze omroep. Hierin werd duidelijk dat de VARA open staat voor leveringsvoorwaarden, graag professioneel zaken wil doen met zzp'ers en voor kwaliteit wil betalen.

De kern van de zaak was niet zozeer de hoogte van tarieven, maar de intentie achter de samenwerking en het begrip voor de insteek van de zelfstandige vakman/vakvrouw. Voor het in stand houden van een netwerk van kwalitatief goede freelancers is meer nodig dan een prijslijst. De voorwaarden die FNV KIEM, CNV Media en VCB medio april zullen presenteren, zullen aan de VARA worden voorgelegd, evenals aan de andere omroepen en opdrachtgevers.

Professioneel zakendoen stelt eisen aan beide partijen. De belangenbehartigers zullen zich inspannen om hun achterbannen verder te begeleiden met het werken met voorwaarden, offertes en bevestigingen, maar ook in het beter voeren van overleg over belangrijk maatwerk als annulering, extra uren, reistijd en dergelijke.

• Arbeidsvoorwaarden freelancers film en tv

dinsdag 02 februari 2010

De voorwaarden waaronder professionele freelance camera- en geluidsmensen werken, staan al jaren onder druk. De markt hanteert het principe: voor jou tien anderen. Het resultaat is een markt waarin steeds meer voor steeds minder moet, waardoor kwaliteit en vakmanschap onder druk komen te staan. Voor de toekomstbestendigheid van de branche is het volgens de… Lees verder

_    _      ___      _  _      ___      ______     ___