Leden FNV KIEM stemmen unaniem in met sociaal plan HUB

donderdag 30 augustus 2012 / Redactie / geen reacties

De leden van FNV KIEM en de NVJ hebben unaniem ingestemd met het principeakkoord sociaal plan voor HUB uitgevers. Bij deze uitgever van Computeridee, PCM, PC Active en PC verdwijnen door een reorganisatie 35 van de 161 arbeidsplaatsen.

Sociaal plan
Bestuurder Anne Jan de Graaf van FNV KIEM: “In het sociaal plan hebben we goede afspraken gemaakt om mensen van werk naar werk te bemiddelen in Haarlem of directe omgeving. Gedurende de periode dat de getroffen medewerkers nog geen werk hebben gevonden, krijgen ze een aanvulling op hun WW. Wanneer er wel ander werk is gevonden krijgt men een langdurige aanvulling op een eventueel lager salaris.

Arbeidsanalyse
Daarnaast krijgt elke werknemer een arbeidsanalyse door een onafhankelijk bureau. Hierbij worden de arbeidsmarktpositie en eventueel benodigde scholing in kaart gebracht en worden er uitsluitend beroepen voorgesteld waar in de toekomst concrete vacatures voor aanwezig zijn.”

_  __   _    _     ____     __   __   _    _     ______
 | |/ // | || | ||  |  _ \\   \ \\/ // | |  | ||  /_   _//