HUB Uitgevers schrapt 35 banen

woensdag 22 augustus 2012 / Redactie / geen reacties

HUB Uitgevers BV, uitgever van Computeridee, PCM, PC Active en PC, gaat reorganiseren. Er verdwijnen 35 van de 161 arbeidsplaatsen. Voor deze werknemers is een concept sociaal plan afgesproken.

Economische malaise
De uitgever zegt door deze ‘zeer pijnlijke maatregelen’ meer producten tegen lagere kosten te kunnen introduceren, maar geen andere keuze te hebben. Oorzaak voor de reorganisatie zegt hij, is de economische malaise, waardoor de opbrengsten van de tijdschriften onder druk staan. Eerder al liet HUB Uitgevers weten te stoppen met de publicatie van het tijdschrift Jansen Magazine.

Sociaal plan
Bestuurder Anne Jan de Graaf van FNV KIEM: “In het concept sociaal plan hebben we goede afspraken gemaakt om mensen van werk naar werk te bemiddelen in Haarlem of directe omgeving. Waarbij gedurende de periode dat men nog geen werk heeft, men een aanvulling krijgt op de WW en wanneer men wel ander werk heeft gevonden krijgt men een langdurige aanvulling op een eventueel lager salaris. Elke werknemer krijgt een arbeidsanalyse door een onafhankelijk bureau. Hierbij worden de arbeidsmarktpositie en eventueel benodigde scholing in kaart gebracht en worden er uitsluitend beroepen voorgesteld waar in de toekomst concrete vacatures aanwezig zijn.”

_    _    _    _     _____      ___       _____     ___
| || | || | || | ||  /  ___||   / _ \\    / ___//   / _ \\