Leden Technicolor akkoord met cao

woensdag 18 juli 2012 / Redactie / geen reacties

De leden van FNV KIEM bij Technicolor stemmen in met het principeakkoord over de cao voor de periode 2012–2013. FNV KIEM-bestuurder Peter van den Bunder is tevreden met die uitspraak van de leden: “Met dit fiat komt een einde aan een intensief cao traject. Het heeft geleid tot een akkoord met duidelijke plus- en minpunten, maar alles overziend konden we er toch mee leven. Blij dat de leden daar hetzelfde over denken.”

Winstpunten
In de nieuwe cao heeft FNV KIEM, economisch slechte tijden ten spijt, een aantal belangrijke punten weten binnen te halen. Zo blijft de NRD-regeling grotendeels behouden, evenals een groot deel van de roostervrije uren. Voor het compenseren van het verlies van roostervrije uren vroeg FNV KIEM structureel 2% salarisverhoging. Uiteindelijk is dat 1,25% geworden. Daarnaast worden de salarissen in totaal structureel met 2% en incidenteel met 1,5% verhoogd. Deze en andere afspraken worden nu in de cao tekst opgenomen. Zodra de tekst van de cao beschikbaar is zal die op de site van FNV KIEM worden gepubliceerd.

Technicolor is een technische dienstverlener op het gebied van TV-, radio- en internetuitzendingen. Sinds juli 2012 is het bedrijf officieel onderdeel van Ericsson.

______    ______   _____       ___     __   _    _    _
 /_   _//  /_   _// |  __ \\    / _ \\  | || | || | || | ||