Einde voor papieren Intermediair

maandag 25 juni 2012 / Redactie / geen reacties

Het tijdschrift Intermediair wordt vervangen door een digitaal magazine met dezelfde naam. Dat plan hebben De Persgroep en VNU Media bekendgemaakt.

Het verdwijnen van het weekblad is een direct gevolg van de samenvoeging van recruitment-activiteiten van De Persgroep en VNU Media. In mei werd bekend dat De Persgroep Nederland samen met investeringsmaatschappijen overeenstemming heeft bereikt over de overname van VNU Media. De NMa zag ook geen bezwaren tegen de voorgenomen overname.

Door het samenvoegen van de recruitment-activiteiten van Intermediair, de Volkskrant, vkbanen.nl, AD, Trouw en Het Parool verdwijnen straks ongeveer honderd banen bij de commerciële, redactionele en ondersteunende afdelingen. Door onder meer een vrijwillige vertrekregeling zullen gedwongen ontslagen zo veel mogelijk worden voorkomen. Over een Sociaal Plan is overleg gaande met de ondernemingsraden en de vakorganisaties. De nieuwe onderneming telt straks 200 fte. Het digitale magazine Intermediair moet een spilfunctie krijgen binnen het nieuwe platform.

Bron: Villamedia

______      ___     __   _     ______    _  __   __   __