Opnieuw overleg over reorganisatie Noordhoff

donderdag 26 april 2012 / Redactie / geen reacties

Op 24 april hebben FNV KIEM, CNV Media en Noordhoff Uitgevers het overleg over de gevolgen van de door de educatieve uitgeverij aangekondigde reorganisatie hervat. Bij deze voorgenomen reorganisatie vervalt een deel van de arbeidsplaatsen (45) in Houten en een deel (56) wordt verplaatst naar Groningen.

Anne Jan de Graaf (FNV KIEM), Aletta Bulsink (CNV Media) en Paul Ankoné (Noordhoff) zijn tevreden over het verloop en de uitkomsten van de gesprekken tot nu toe. De door de bonden en het personeel van Noordhoff geuite zorgen en knelpunten worden nauwgezet besproken en er wordt gewerkt aan voor alle partijen goede en werkbare oplossingen.

Extra regelingen
Tijdens het overleg van 24 april is ingezoomd op (extra) regelingen die voor de door de reorganisatie getroffen medewerkers beschikbaar zijn en zullen komen. Naast de verhuisregeling uit het geldende, eerder met de bonden overeengekomen Sociaal Beleidskader worden door Noordhoff twee extra, tijdelijke regelingen uitgewerkt: een reistijdcompensatieregeling en een regeling Flexibel Werken.

Beide tijdelijke regelingen zijn bestemd voor medewerkers die hun functie vanuit Houten naar Groningen volgen. De tijdelijke regeling Flexibel Werken is voor medewerkers van wie de functie deels op de locatie Groningen en deels flexibel kan worden uitgevoerd.

Er zijn basisregels afgesproken voor deelname aan deze regelingen, gericht op samenhang met toepassing van het SBK (ingangmoment herplaatsingtermijn). Over doel, opzet, uitgangspunten en wijze van evaluatie bestaat overeenstemming tussen bonden en uitgever. Er zijn nog een aantal openstaande vragen ter beantwoording en zaken die moeten worden uitgezocht. Noordhoff Uitgevers werkt genoemde regelingen op basis van wat met de bonden besproken is verder uit. De regelingen worden begin volgende week aan FNV KIEM en CNV Media voorgelegd en naar verwachting ook afgerond.

• Uitgeverijen

dinsdag 01 mei 2012

Of je nu bij een uitgeverij voor boeken, kranten of tijdschriften werkt, je hebt te maken met de economische dynamiek. Hoe ga jij daar mee om? Je hebt je ervaring, je vakmanschap, maar je hebt ook een vakbond die steun in de rug verleent. FNV KIEM houdt jouw belang in beeld. Technische vernieuwingen, de constante druk om efficient te werken en reor… Lees verder

__   _      ___      ______    ______    _____     ______