FNV KIEM onaangenaam verrast door ontslagplan Sanoma

dinsdag 06 maart 2012 / Redactie / geen reacties

FNV KIEM is onaangenaam verrast door de plannen van uitgeversbedrijf Sanoma Media Nederland om tientallen banen te schrappen. De gister intern verspreide boodschap lekte vandaag uit. “De directie maakt geen beste beurt door de bonden zo plompverloren te verrassen met dit nieuws”, zegt Anne Jan de Graaf, bestuurder van FNV KIEM. “Het was wel zo netjes geweest om ons dit eerder en rechtstreeks te vertellen.”

Hoewel exacte aantallen nog niet bekend zijn, schatte topman Dick Molman in dat het in anderhalf jaar tijd om tientallen banen gaat. Vooral op de commerciële en ondersteunende afdelingen verdwijnen banen; daar vervalt 10 tot 25 procent van de voltijdsfuncties.

De Graaf: “Eind deze week zitten we bij de directie van Sanoma om tafel. Reken maar dat we zeer kritische vragen gaan stellen over de noodzaak en de gevolgen van dit besluit. Mijn boodschap voor ze is kraakhelder: niemand in de WW. Iedereen die straks boventallig mocht worden, moet van werk naar werk begeleid worden.”

Sanoma Media Nederland, uitgever van titels als Libelle, AutoWeek, Donald Duck en Playboy, heeft ongeveer 2000 mensen in dienst.

_____     ___      ______     ___                ______
  / ___//   / _ \\   /_   _//   / _ \\    ____     /_   _//