FNV KIEM legt sociaal plan AT5 voor aan leden

dinsdag 06 maart 2012 / Redactie / geen reacties

FNV KIEM heeft het concept-sociaal plan voor de medewerkers van de Amsterdamse zender AT5 ter raadpleging aan haar leden voorgelegd.

Het sociaal plan is opgesteld door de directie van AT5 met het oog op de aankomende overname van de zender door RTV Noord-Holland, de AVRO en Het Parool. Streefdatum voor de overname is 1 juli 2012. De uitvoer van het sociaal plan zal gefinancierd worden door de gemeente Amsterdam.

Sociaal plan voldoet aan eisen
FNV KIEM legt het concept-sociaal plan met een positief advies aan haar leden voor. Bestuurder Martin Kothman: “Het plan zoals het er nu ligt voldoet aan alle eisen die wij aan een degelijk sociaal plan stellen.” Medewerkers die mee gaan naar de nieuwe organisatie behouden hun rechtspositie en pensioenrechten. Voor werknemers die niet intern herplaatsbaar zijn geldt een afvloeiingsregeling volgens de zogenaamde “oude kantonrechtersformule”. Deze formule stelt - beter dan zijn opvolger van enkele jaren geleden – ontslagen medewerkers beter in staat een periode van werkeloosheid te overbruggen.  Daaraan voorafgaand blijven boventallige medewerkers bovendien nog vijf maanden in dienst en worden in die periode bemiddeld “van werk naar werk”.

Stemmen
“Deze en andere punten maken dat wij tevreden zijn over dit sociaal plan, maar het is uiteindelijk natuurlijk aan de leden om zelf een oordeel te vellen”, aldus Kothman. Uiterlijk 14 maart dienen de leden hun stemformulieren te retourneren. Leden krijgen bovendien de gelegenheid om toelichting te krijgen het voorstel zoals het er nu ligt. Op 12 maart (aanvang 18:30 uur) organiseert FNV KIEM daartoe een ledenbijeenkomst op het kantoor van AT5.

__    __     ___      ______    ______    _____      ___
\ \\ / //   / _ \\   /_   _//  /_   _//  |__  //    / _ \\