Nieuw keurmerk concertkaartjes

maandag 16 januari 2012 / Redactie / geen reacties

Een nieuw keurmerk moet concert- en theaterbezoekers laten zien welke verkooppunten een betrouwbaar kaartje voor de juiste prijs bieden.

Het zogeheten SKEN (Stichting Kwaliteit Evenementen Nederland) Ticketkeur werd zaterdag gepresenteerd tijdens Eurosonic Noorderslag 2012 in Groningen.

SKEN gaat zo de strijd aan met websites die illegaal kaarten doorverkopen en daarmee winst maken. Negen partijen, waaronder de Vereniging Nederlandse Poppodia en -Festivals en de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties werken mee aan het keurmerk.

SKEN Ticketkeur zegt aan welke criteria verkooppunten moeten voldoen. Alleen bedrijven die rechtstreeks werken in opdracht van organisatoren van evenementen kunnen zich aansluiten. Het Ticketkeur is ontwikkeld in samenspraak met de mensen achter de publiekscampagne Weet Waar Je Koopt. De Nederlandse evenementenindustrie begon onder die noemer in 2010 een campagne tegen het doorverkopen van toegangskaarten.

Bron: Adformatie.nl

_____    _____      _____     ___      ______    _____