Laatste steunactie voor AT5: kom donderdagavond 15 december naar het stadhuis!

dinsdag 13 december 2011 / Redactie / geen reacties

Hieronder een oproep van Vrienden van AT5

Beste Vrienden van AT5,

AT5 lijkt gered!! Geweldig dat onze zender blijft bestaan! Daar hebben we met 25.500 ons steentje aan bijgedragen! Toch is het te vroeg om echt te juichen. We zijn nog niet helemaal gerust op een goede afloop! Daarom vragen we je als vriend van AT5 nog één keer om je hulp:

Kom naar de vergadering van de gemeenteraad om AT5 voor de laatste keer te steunen!
Raadscommisie KSZ
Wanneer: Donderdag 15 december om 19.30 uur
Waar:   Boekmanzaal in de Stopera, Amstel 1

Wat is er aan de hand?
Een heel verrassende samenwerkingscombinatie van AVRO, RTV-NH en Het Parool wil de Amsterdamse stadszender voor niks overnemen. Ze vragen een jaarlijkse gemeentelijke bijdrage van € 2,8 miljoen per jaar. De prijs die wij als Amsterdammers betalen is hoog:
• 40 medewerkers van AT5 worden ontslagen
• Amsterdam houdt nog maar één nieuwskanaal over: Parool, AT5 en RTV-NH zijn straks allemaal dezelfde familie.
• Hoe Amsterdams blijft AT5? De directeur van RTV-NH heeft op de radio al gemeld dat er veel dingen gaan veranderen bij AT5. Kijken we straks ook naar provinciale programma's?
• AT5 heeft met succes het afgelopen jaar keihard geknokt voor haar eigen bestaan. De gemeente is, toen AT5 eind vorig jaar op het financiële dieptepunt zat, op drift geraakt en een besluitvormingsprocedure gestart die volgens de wet niet is toegestaan. Het gevolg van deze onwettige procedure is dat Amsterdam haar zelfstandige stadszender kwijtraakt.
• Hoe stabiel wordt de prille samenwerking tussen een landelijke publieke omroep (die met de Tros moet fuseren), een provinciale TV- en radiozender en een lokale krant? Ze moeten met een te krap budget 10 jaar lang samen lokale stadstelevisie gaan maken.

Wil je meer weten? Op de website van de gemeente Amsterdam vind je alle documenten (punt 20 en 21).

Vrienden van AT5

______   _    _     _  _    _    _     ______   _    _