Gouden Notenkrakers naar Vloeimans en Drijver

woensdag 24 augustus 2011 / Redactie / geen reacties

De Gouden Notenkrakers 2011 zijn gewonnen door Eric Vloeimans (muziek) en Anna Drijver (televisie). De prijzen zijn op 22 augustus in het Amsterdamse Paradiso uitgereikt.

Met de Gouden Notenkraker eren acteurs en musici elkaar voor de meest opvallende artistieke prestaties van het afgelopen seizoen.

De uitreiking van de Gouden Notenkrakers is een initiatief van de stichting Naburige Rechtenorganisatie voor Musici en Acteurs, NORMA, en de Stichting ter Exploitatie van Naburige Rechten, SENA.

De uitreiking in Paradiso werd opgeluisterd met optredens van alle genomineerden muzikanten: Laura Jansen, Eric Vloeimans en Yes-R (foto). Van genomineerden in de categorie televisie, Anna Drijver, Monic Hendrickx en Joop Keesmat, werden fragmenten vertoond. Daarin was ondermeer te zien dat de laatste een verzamelaar is van attributen en boeken over het thema de dood of 'vergankelijkheid', zoals Keesmat het zelf omschreef.

De presentatie was in handen van Joost Karhof. De prijsuitreiking is donderdag 25 augustus om 23:15 uur te zien bij de NTR op Nederland 2.

Vorig jaar gingen de prijzen naar Ellen ten Damme en Jon van Eerd. In 2009 wonnen Carice van Houten en Ilse de Lange.

FNV KIEM, vertegenwoordigd in het bestuur van NORMA, feliciteert de winnaars met hun prijs.

______   __   __    ______     ___      _____    _    _
 /_   _//  \ \\/ //  /_____//   / _ \\   / ____|| | || | ||