Ledenvergadering Holland Symfonia over orkesten-cao

woensdag 06 april 2011 / Redactie / geen reacties

Voor alle leden die werken bij Holland Symfonia organiseert de vakgroep Klassieke Muziek van FNV KIEM donderdag 14 april een ledenvergadering. Onderwerp op deze bijeenkomst is de modernisering van de cao Nederlandse orkesten.

Eerder zijn door FNV KIEM al bijeenkomsten gorganiseerd in Groningen, Eindhoven, Maastricht, Den Haag en Rotterdam. Arnhem, Amsterdam (NedPho) en Enschede (Orkest van het Oosten) staan net als HS in Haarlem nog op het programma.

Samen met de collega’s van de NTB heeft FNV KIEM het afgelopen jaar diverse pogingen ondernomen om met de orkestwerkgevers te komen tot een vergaande modernisering van de cao. Over de inzet van de vakbond in het moderniseringsproces zijn de leden vorig jaar uitvoerig geïnformeerd.

De werkgevers vinden dat de moderniseringsvoorstellen van FNV KIEM op het terrein van de inzetbaarheid en flexibilisering niet ver genoeg gaan. De vakbond is van mening dat met de nieuwe cao-voorstellen een stevige basis gelegd wordt onder de toekomst van de arbeidsvoorwaarden.

In de voorstellen van FNV KIEM wordt rekening gehouden met de afstemming tussen werk en privé.  Ook wordt voorkomen dat de werkdruk te hoog oploopt.

Over de salarissen, is een verschil van mening met de werkgevers. Die grijpen de economische crisis aan om  de cao vergaand te hervormen zonder daar iets tegenover te stellen.

In een brief aan de leden van Holland Symfonia zet FNV KIEM de problematiek, en zijn inzet, verder uiteen. Ook staat daarin wat de leden verder kunnen verwachten op de ledenvergadering.

De ledenvergadering begint donderdag 14 april om 12.30 uur in de Van Beinumzaal in de Philharmonie in Haarlem. Dat is aansluitend op de OR-orkestvergadering.

• Modernisering cao Nederlandse orkesten

dinsdag 02 februari 2010

FNV KIEM, de Ntb en Werkgeversorganisatie CNO van de Nederlandse symfonieorkesten zijn bereid om gezamenlijk hun verantwoordelijkheid te nemen voor een toekomstbestendig en vitaal orkestenbestel. Onze visie op de arbeidsverhoudingen in de sector staan beschreven in de nota We gaan het verdienen, we zijn het waard!!'. Aanleiding is de uitdaging waarvo… Lees verder

__   __    ______   _    _      ___      _____      ___