Grote FNV expositie in CBK Amsterdam

vrijdag 18 maart 2011 / Redactie / 2 reacties

FNV KIEM organiseert in augustus 2011 samen met CBK Amsterdam (kunstuitleen) een expositie voor kunstenaars.

Samenwerking met CBK
FNV KIEM-bestuurder Irene Helle: "Tot voor kort organiseerden wij exposities in ons eigen kantoor in Amsterdam. Omdat dit kantoor nauwelijks bezocht wordt door publiek hebben we nagedacht over andere expositiemogelijkheden, die voor kunstenaars meer publiciteit opleveren. Dit is nu gelukt met dit initiatief in samenwerking met CBK Amsterdam".

Helle: "Wij roepen alle kunstenaars, die graag willen exposeren op om zich aan te melden. Video, installatie of ‘site specific’ werk zijn ook zeer welkom. De expositie vindt plaats in het gebouw van CBK Amsterdam, een culturele ontmoetingsplaats voor hedendaagse beeldende kunst ".

De expositie wordt op 18 augustus 2011 feestelijk geopend met toespraken, muziek, workshops en informatie en loopt door tot eind september van dit jaar.

Deelnemen?
Als je mee wilt doen aan de expositie moet je lid zijn van FNV KIEM of dat willen worden. De selectie voor deelname ligt bij een selectiecommissie bestaande uit twee mensen, een van het CBK en een kunstenaar vanuit FNV KIEM.  Naast je NAW gegevens ( naam, adres, telefoon, e-mail)  hebben we de volgende informate nodig:

- een goede foto (min 1 mb);
- titel van het werk, techniek, formaat, datum wanneer het werk gemaakt is, prijs van het werk;
- tekst van circa 100 woorden over jezelf en je werk.

Je kunt tot 1 april 2011 reageren en je inzending sturen naar Linda Lucassen via l.lucassen@fnv-kiem.nl

• woensdag 20 april 2011 / irene helle

Dat is niet bgezegd. Het is aan de selectiecommissie om te beoordelen hoeveel kunstwerken geexposeerd worden. Maar we wiullen natuurlijk zo veel mogelijk kunstenaars aan bod laten komen. Dus het zal niet zo zijn dat er van een kunstenaar heel veel werken geexposeerd worden.

• maandag 21 maart 2011 / Jan Willem Maris

Kan ik uit bovenstaande tekst concluderen dat het de bedoeling is slechts één werk per kunstenaar te exposeren?

______   __   __    _  __    ______    _____     _____
 /_   _//  \ \\/ //  | |/ //  /_   _//  / ____||  |  ___||