Kabinet houdt vast aan btw-verhoging podiumkunsten

maandag 20 december 2010 / Redactie / geen reacties

Het kabinet houdt vast aan de btw-verhoging op theater- en concertkaartjes van 6 naar 19 procent. De Eerste Kamer wil uitstel van de maatregel. Premier Rutte heeft in een brief laten weten dat hij een motie van die strekking naast zich neer zal leggen.

Rutte schrijft in de kabinetsbrief dat hij de situatie in de kunstsector wel in de gaten gaat houden. Als de btw-verhoging de kunst- en cultuursector grote of onevenredige schade toebrengt dan wil het kabinet in het voorjaar opnieuw naar de belastingmaatregel kijken.Tegen die tijd stuurt het kabinet een nieuwe visie op het belastingstelsel naar de Tweede Kamer.

De Eerste Kamer kan nu nog stemmen tegen het hele belastingplan, waar de btw-verhoging op podiumkunsten deel uitmaakt. Maar de kans daarop wordt klein geacht. De senaat praat vanaf vanavond over het belastingplan en stemt er morgen over.

FNV KIEM heeft zich van meet af aan verzet tegen het verhogen van de btw op theater- en concertkaartjes.

• Bezuinigingen kunst en cultuur

donderdag 26 november 2015

De afgelopen jaren is er veel bezuinigd op kunst en cultuur en hier is nog geen einde aan gekomen. FNV KIEM doet er alles aan om de gevolgen van deze onevenredig grote bezuinigingen zo goed mogelijk op te vangen door bijvoorbeeld het afsluiten van goede sociaal plannen. FNV KIEM bracht ook verschillende partijen bij elkaar om ont… Lees verder

_____     ___      _____    __   __   __   _     _____